1. اسمارت، باری؛ میشل فوکو؛ ترجمة لیلا جوافشانی و حسن چاوشیان؛ تهران: کتاب آمه، 1385.
2. برناردز، جان؛ درآمدی به مطالعات خانواده؛ ترجمة حسین قاضیان؛ تهران: نشر نی، 1384.
3. تاجیک، محمدرضا؛ «بحران معرفتشناختی در عصر جهانی شدن»؛ مجموعهمقالات جهانی شدن، فرصتها و چالشهای فراروی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، تهران: پژوهشکدة مطالعات راهبردی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، 1383.
4. خلیلی، مصطفی؛ اندیشههای کلامی علامه طباطبایی؛ قم: دفتر تنظیم و نشر آثار علامه طباطبایی، 1382.
5. دلوز، ژیل؛ فوکو؛ ترجمة نیکو سرخوش و افشین جهاندیده؛ تهران: نشر نی، 1386.
6. شیروانى، على؛ ترجمه و شرح بدایةالحکمة؛ چ11، قم: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزة علمیة قم، 1388.
7. طباطبایى، محمدحسین؛ اصول فلسفة رئالیسم؛ چ2، قم: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزة علمیه قم، 1387 «الف».
8. ــــــــــ ؛ آغاز فلسفه؛ چ1، قم: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزة علمیة قم، 1387 «ب».
9. ــــــــــ ؛ المیزان فی تفسیر القرآن؛ ط2، بیروت: مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، 1390.
10. ــــــــــ ؛ اصول فلسفه و روش رئالیسم؛ چ2، تهران: انتشارات صدرا، 1364.
11. ــــــــــ ؛ نهایةالحکمه؛ قم: موسسه نشر اسلامی، 1416ه.ق.
12. فرمهینی فراهانی، محسن؛ پستمدرنیسم و تعلیم و تربیت؛ تهران: نشر آییژ، 1389.
13. کوهن، لارنس؛ از مدرنیسم تا پستمدرنیسم؛ ترجمه عبدالکریم رشیدیان؛ تهران: نشر نی، 1382.
14. گلدنبرگ، ایرنه و هربرت گلدنبرگ؛ خانوادهدرمانی؛ چ7، ترجمة حمیدرضا حسینشاهی برواتی سیامک نقشبندی؛ تهران: نشر روان، 1388.
15. مارش، دیوید و جری استوکر؛ روش و نظریه در علوم سیاسی؛ ترجمة امیرمحمد حاجیوسفی؛ تهران: پژوهشکدة مطالعات راهبردی، 1378.
16. محسنی، محمدآصف؛ «بررسی و نقد نگاه پسامدرنیسم به تعلیم و تربیت ارزشها»؛ اسلام و پژوهشهای تربیتی، سال پنجم، شمارة اول، 1392، صص 25- 52.
17. Barbaro, B.; Why does psychotherapy need postmodernism? Archives of Psychiatry and Psychotherapy; 3: 43–50, 2008.
18. Becker, J.; Postmodernism and the Family: A Christian Response to Post-Modern Trends in Family and Divorce, 2000 . website:http://factfinder. census.gov/servlet/BasicFactsTable? lang=en&_vt_
name=DEC_1990_STF1_DP1&_geo_id=010 00US
19. Bray, J. H. and Stanton, M.; The Wiley-Blackwell Handbook of Family Psychology; Blackwell Publishing Ltd. ISBN: 978–1–405-16994–3, 2009.
20. Cag, P; A View of the Symbolic-experiential Family Therapy of Carl Whitaker through Movie Analysis. Educational Sciences: Theory & Practice. 15(3). 575 – 58, 2015.
21. Campbell, D.; Draper, R. & Crutchley, E; The Milan system ic approach to family therapy; In A. S. Gurman & D. P. Kniskern (Eds). Handbook of family therapy (Vol. II). New York: Brunner/ Mazel, 1991.
22. Cheal, D; Unity and Difference in Postmodern Families; Journal of Family Issues, Vol. 14; No.1; 5-19, 1993.
23. Doherty,W. J; Family therapy goes postmodern; Family Networker, 15(5), 36-42, 1991.
24. Farrer, L. & Lay, W; Spotlights on Contemporary Family Life; ISBN 978-1-4475-1660-6, 2011.
25. Gergen, K. J.; The social construction movement in modern psychology; American Psychologist, 40, 266 – 275, 1985.
26. Goldenberg, H. Goldenberg, I; Family Therapy; An Overview. Library of Congress Control Number: 2011928516, 2008.
27. Guba, E. (Ed); The paradigm dialogue; Newbury Park, CA: Sage Publications, 1990.
28. Gurman, A. S.; Clinical Handbook of Couple Therapy; New York: THE GUILFORD PRESS, 2008.
29. Hertlein, K. M. & Lambert-Shute, J. & Benson, K.; Postmodern Influence in Family Therapy Research; Reflections of Graduate Students. The Qualitative Report Volume 9 Number 3, 538-561, 2004.
30. Leira, A.; Parents, Children and the State: Family Obligations in Norway, Oslo. Institute for Social Research; Report No. 96: 23, 1996.
31. Mills, S. D., & Sprenkle, D. H.; Family therapy in the postmodern era; Family Relations. 44(4), 368-376, 1995.
32. Noddings, N.; Philosophy of Education; stanford university, Westview Press, A Member of Perseus Books, L.L.C. Published in United States of America, 1995.
33. Pare, D., & Tarragona, M.; Generous pedagogy: teaching and learning postmodern therapies; Journal of Systemic Therapies. 25(4), 1-7, 2006.
34. Parry, T. A. Without a net: Preparations for postmodern living. In S. Friedman (Ed.), The new language of change: Constructive collaboration in psychotherapy. New York: Guilford Press, 1993.
35. Philips, D.C. & Nicholas c. Burbules; Postpositivism and Educational Research, Rowman and littlefield publisher inc; London boulder, New York, Oxford, 2000.
36. Pinsof, W. M. and Lebow, J. L.; Family Psychology The Art of the Science; Printed in the United States of America on acid-free paper, 2005.
37. Rapoport, R. N., Fogarty, M. P. & Rapoport, R.; Families in Britain. London; Routledge & Kegan, 1982.
38. Real, T.; The therapeutic use of self in constructionist systematic therapy; Family Process, 29, 255-272, 1990.
39. Ritzer, G. & Barry, S.; Handbook of social theory; George, Sage Publication, London, Thousand Oaks, New Delhi, First published, 2001.
40. Robideau,A.L.; Marriage And Family Therapy And Postmodernism; 2008.
41. Rosenberg, A.; Philosophy of science; A contemporary introduction. Cambridge University Press, 2005.
42. Rothausen, T.; ‘Family’ in organizational research; a review and comparison of definitions and measures. Journal of Organizational Behavior 20: 817-830, 1999.
43. Slovik,L. S.& Griffith,J. L.; The current face of family therapy; In J. S. Rutan (Ed), Psychotherapy for the 1990s.New York: Guilford Press, 1992.
44. Thompson, K.; The Postmodern Perspective on The Family; Posted on April 3, 2015, 2015.