1. باکاک، رابر؛ مصرف؛ ترجمة خسرو صبری؛ [بیجا]: انتشارات شیرازه، 1381.
2. توسلی، غلامرضا؛ نظریهای جامعهشناسی؛ چ4، تهران: سمت، ۱۳۷۳.
3. چاوشیان، حسن؛ «سبک زندگی و هویت اجتماعی: مصرف و انتخابهای ذوقی به عنوان تمایز و تشابه اجتماعی در دورة مدرنیتة متأخر» (رسالة دکترا)؛ دانشکدة علوم اجتماعی دانشگاه تهران، 1381.
4. خواجهنوری، بیژن و علی روحانی و سمیه هاشمی؛ سبک زندگی و مدیریت بدن، فصلنامه زن و جامعه،
سال دوم، شماره 4 ، صفحه:48-21؛ 1389.
5. ذکایی، محمدسعید؛ فراغت، مصرف و جامعه؛ تهران: انتشارات تیسا، 1391
6. فاضلی، محمدصادق؛ مصرف و سبک زندگی؛ قم: صبح صادق، 1382.
7. مجدی، علیاکبر؛ بررسی سبک زندگی جوانان (15 ـ 29ساله) ساکن شهر مشهد؛ رساله دکتری، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی؛ 1389.
8. مهدوی کنی، محمدسعید؛ دین و سبک زندگی؛ تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق7، 1387.
9. ــــــــــ؛ «مفهوم سبک زندگی و گسترة آن در علوم اجتماعی»؛ فصلنامة تحقیقات فرهنگی، سال اول، شمارة ۱، پاییز ۱۳۸۶، صفحه: 230-199.
10. هندری، ل. بی و دیگران؛ اوقات فراغت و سبکهای زندگی جوانان؛ ترجمة فرامرز ککولی دزفولی و مرتضی ملانظر؛ سازمان ملی جوانان، تهران: نسل سوم، 1383.
11. رضویزاده, نور الدین. 1386. بررسی تاثیر مصرف رسانه ها بر سبک زندگی ساکنان تهران (پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات: تهران).
12. Cockerham. W, 1995. Medical Sociology, prentice Hall Englewood cliffs.
13. Cockerham W, 2005. Health Lifestyle Theory and the Convergence of Agency and Structure, Journal of Health and Social Behavior 2005, Vol 46 (March): 51–67
14. Featherston, M. (1991) , Consumer Culture and Postmodernism,London:Sage publications
15. Bourdieu, P. (1984). Distinction. London: Routledge and Kegan Paul.
19. D Wynne. 1990. Leisure, lifestyle and the construction of social position